چگونه شکست هایمان را به موفقیت تبدیل کنیم؟

16 (روانشناسی)

چگونه شکست هایمان را به موفقیت تبدیل کنیم؟

اینکه افراد موفق در زندگی شان نه فقط یک بار بلکه چندین بار شکست خورده اند اما هنوز هم موفق اند ممکن است خیلی عجیب به نظر بیاید . اما کلیشه هایی مثل رد شدن ، احساس طرد شدگی ، شکست و حتی ترس برای همه آنها اتفاق افتاده است . واقعیت ماجرا این است که شکست جزء جدایی ناپذیر مسیر موفقیت است .دانستن اینکه چگونه از شکست به سوی موفقیت حرکت کنید رازی است که یک فرد معمولی را به یک انسان موفق تبدیل می‌کند . اما آیا واقعا امکان پذیر است؟ چگونه می توان شکست را پلی به سوی موفقیت تعبیر کرد؟ کوین لیز در مقاله پنج راه تبدیل شکست به موفقیت ، راه هایی کاربردی برای مواجهه با شکست ارائه می دهد:

از مواجهه با ترس هایتان نهراسید:
هدف ها و برنامه هایی که در سر دارید ممکن است واقعا ترسناک به نظر بیاید اما کوین لیز پیشنهاد می کند برای غلبه بر این ترس ها وجودشان را نادیده بگیرید تا جایی که می توانید از منطقه امن خود خارج شوید، آنگاه متوجه خواهید شد این ترس ها فقط در ذهن تان بوده اند و هیچ گاه قرار نیست وجود خارجی پیدا کنند. روش دیگری برای مقابله با این ترس ها این است که هیچ گاه دلیل اینکه چرا شروع کردید را فراموش نکنید داشتن دلیل برای ادامه دادن به شما انگیزه خواهد داد.


یک وقفه ایجاد کنید:
بد نیست به جای دست و پا زدن های بی فایده در باتلاق اشتباهاتمان ، یک وقفه ایجاد کنیم ، موقعیتمان را کاملا پذیرفته و آنالیز کنیم. اگر تلاش هایتان به نتیجه ای نمی رسد دست نگه دارید و از خودتان بپرسید: این اشتباه باعث شده چه تغییراتی در زندگی من رخ دهد؟ چه درسی باید بگیریم که ادامه مسیر برایم ممکن شود؟ چگونه با همه این تغییرات پیش آمده میتوان به مسیرم ادامه دهم؟

دوباره هدف گذاری کنید:
قطعا شکست برایتان شوکه کننده بوده اما نباید اجازه داد حتی بعد از ایجاد یک وقفه ، شکست هنوز هم کنترل زندگیتان را در دست بگیرد. هدف گذاری کنید، شروع کنید، به فرآیند اعتماد کنید و تا نتیجه نگرفته اید ، متوقف نشوید. در فرآیند هدف گذاری باید اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی تنظیم کنید. اقداماتی که برای رسیدن به این اهداف ضروری است را تدارک بینید و در پیاده سازی آن کاملا انعطاف پذیرانه عمل کنید.

متمرکز بمانید:
تمرکز کردن بر روی فرآیند تبدیل شکست به موفقیت کاری طاقت فرسا خواهد بود چراکه هنوز جراحات زخم شکست خوب نشده اند اما تمرکز و ادامه دادن تنها راه پیش روست. سعی کنید تمام حواسپرتی ها را حذف کنید و فقط روی هدف تان تمرکز کنید. عدم تمرکز ، آشفتگی ذهنی ، تمرکز کردن روی چند کار به صورت هم زمان و... می تواند به نتیجه رسیدن این فرآیند را دچار مشکل کند.


کمک بگیرید:
فکر نکنید این فرآیند تک نفره است. خواه یا ناخواه درگیر چالشی به نام شکست شده اید و حتما آنقدر این تجربه برایتان ناخوشایند بوده که نمی توانید فرصت های پیش رو را مشاهده کنید.  از کمک خواستن طفره نروید یک همراه ، دوست یا همکار خوب کمک می کند این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارید و این فرآیند را تکمیل کنید.

چگونه شکست هایمان را به موفقیت تبدیل کنیم؟
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...