9 عادت مردمان موفق

16 (روانشناسی)

9 عادت مردمان موفق

۹ عادت مردمان موفق
 تام کورلی(Tom Corley) نویسنده، حسابدار ، مدیر و برنامه ریز مالی در تحقیقی که بر روی ۲۳۳ نفر از افراد موفق و خودساخته انجام داد عادت هایی را کشف کرد که میان همه آنها مشترک بود و به گفته آنها در موفقیتشان نقش داشته است. کورلی سپس در یک تحقیق دیگر عادات این افراد را با اقشار کم درآمد ـ غالبا کسانی که در آمد ۳۵ هزار دلار در ماه در آمد داشتند، مقایسه کرد. در این تحقیق افراد با در آمد کم یا متوسط عادت های مخرب تری نسبت به افراد موفق داشتند. کورلی در کتاب «عادت هات رو تغیییر بده تا زندگی ات تغییر کند» به این عادات اشاره کرده است.


  سحر خیزی
در این تحقیق  نشان داده شد نزدیک به ۵۰٪ از افراد موفق سحرخیز هستند. آنها سه ساعت قبل از شروع روز کاری از خواب بیدار می‌شوند که این زمان را صرف انجام کارهای شخصی ، برنامه ریزی روزانه و یا انجام تمرینات ورزشی می‌کنند. بیدار شدن در ساعت پنج صبح و برنامه ریختن برای حداقل سه کار مهمی که در طول روز قرار است انجام دهید باعث می شود تا کنترل زندگیتان را به دست گرفته و اعتماد به نفس پیدا کنید.


 مطالعه کردن
در لیست کورلی ۸۸٪ از افراد موفق حداقل ۳۰ دقیقه در روز مطالعه می کنند. بیشتر این افراد برای سرگرمی یا تفریح کتاب نمیخوانند بلکه ادعا می‌کنند که از این طریق دانش خود را افزایش می دهند. بیشترین کتاب هایی که توسط این افراد مطالعه شده ، کتاب های مربوط به زندگی نامه افراد، تاریخ ، خودشناسی و توسعه فردی است. سرمایه گذار افسانه ای وارن بافت می گوید خواندن بهترین عادتی بوده که او در زندگی اش ایجاد کرده است.


 تفکر 
بیشتر این افراد روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه را به تفکر عمیق اخنصاص می دهند. در یک مکان ساکت می نشنید و به دسته بندی و تمیز کردن افکارشان میپردازند . این کار سلامت ذهنی و فکری آنها را افزایش می دهد، روابط شخصی شان را بهبود می بخشد و موجب کاهش استرس ناشی از فشار کاری می شود. این افراد توصیه می‌کنند که گاهی ذهن خود را از فکر کردن خالی کنید به طور مثال در محل کارتان بعد از انجام یک پروژه استرس زا، دودقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و فقط نفس کشیدن تان را نظاره کنید.


 انجام تمرینات ورزشی
این افراد ورزش کردن را در الویت قرار می دهند . انجام تمرینات ورزشی منظم و روزانه به آنها انرژی می دهد. این افراد حداقل ۳۰ دقیقه در روز را به انجام تمرینات هوازی مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی و یوگا می پردازند. بسیاری از رهبران موفق ورزش کردن را توصیه می‌کنند. ریچارد برنسون میلیاردر آمریکایی میگوید « هر روز ساعت ۵ صبح بیدار می شوم، تنیس بازی میکنم و یا به دوچرخه سواری می روم. این کار باعث میشود کارایی ام در طول روز دوبرابر شود»


انتخاب گزینشی افراد 
شما به اندازه کسانی موفق می‌شوید که با آن ها وقت می گذارید. این جمله تقریبا شعار همه آنهاست. این افراد در انتخاب اطرافیان خود بسیار سخت گیرانه و گزینشی عمل می کنند اغلب با کسانی معاشرت می کنند که هدفمند بوده و به آنها انگیزه دهند.


 داشتن هدف
کورلی می‌گوید افراد موفق به ثروتمندن شدن فکر می‌کنند اما بعد برای آن برنامه ای ترتیب می دهند تا به واقعیت تبدیل شود. آنها از دنبال کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت لذت می برند.  افراد موفق باور دارند که نباید نردبان خود را روی دیوار دیگری تکیه داد و بعد از اینکه تمام سال را صرف بالا رفتن از آن کرد انتظار موفق شدن داشت. دیوار خودتان را پیدا کنید . آرزو ها و اهداف خودتان را دنبال کنید .


خواب کافی
آلبرت انیشتین ده ساعت در شبانه روز می خوابید. برای اینکه در روز عملکرد بهتری داشته باشند نیاز دارند تا به خوبی استراحت کنند. جالب است بدانید در تحقیق کورلی ۸۷٪ از میلیونر های خود ساخته ۷ الی ۸ ساعت میخوابند.


 داشتن چندین منبع در آمد مختلف
 افراد موفق هیچ گاه به داشتن یک منبع در آمد بسنده نمی‌کنند بلکه منابع پول ساز مختلفی را خلق می‌کنند. کورلی در این تحقیق نشان داد ۶۵٪ این افراد به طور معمول دارای سه منبع درآمد هستند به طور مثال مبلغ قابل توجهی از سرمایه گذاری های درآمدزا در املاک و مستغلات به دست می‌آورند.


 دوری از شبکه های اجتماعی
زمان مهم ترین دارایی افراد موفق است آنها از هرچیزی که وقتشان را  هدر می‌دهد و برایشان سود آور نیست دوری می‌کنند. به جای ساعت ها تماشای فیلم و سریال یا بالا و پایین کردن صفحات مجازی از آپ ها یا برنامه هایی استفاده کنید مفید باشند.

9 عادت مردمان موفق
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...