بازاریابی وابسته چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

مدیریت بازاریابی، فروش، برندینگ و تبلیغات

بازاریابی وابسته چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

 

 

بازاریابی وابسته یا افیلییت مارکتینگ به زبان ساده یعنی پورسانت گرفتن از شرکت ها و سازمان ها و یا افراد در قبال معرفی و فروش محصولات آن ها. در واقع شما از طریق توسعه فروش محصولات کمپانی های مختلف در قبال هر فروش مقدار کمی کمسیون دریافت می کنید که البته این مقدار کمسیون بسته به قیمت اصلی کالا می‌تواند چیزی بیشتر از آنچه انتظارش را دارید باشد.


از چه طریقی میتوان از بازاریابی وابسته به درآمد بالا رسید؟
با گسترش روزانه و هرچه بیشتر دنیای وب ، بازاریابی وابسته بیشتر در بستر فضاهای مجازی انجام می گیرد. شما میتوانید از طریق تبلیغ محصولات شرکت ها در وبسایت یا صفحه اینستاگرام خود، کسب درآمد کنید. این روش کاملا با تبلیغ های معمول در اینستاگرام که توسط بلاگرها انجام می شود متفاوت است. در این روش شما نه به ازای تبلیغ بلکه برای فروش هر محصولی که از طریق شما به فروش برسد پورسانت دریافت می کنید. به طور مثال کسب و کارهای مختلف محصولات خود را در سایت دیجی کالا قرار می دهند و به ازای فروش هر محصول باید به دیجی کالا حق کمیسیون بپردازند. همچنین خود سایت دیجی کالا بستری را فراهم آورده تا شما هم بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید(برای اطلاعات بیشتر به سایت دیجی کالا سر بزنید) بسته به جایی که در آن این نوع بازاریابی اتفاق می افتد گاهی ممکن است بدون اینکه کار خاصی انجام دهید ماه ها سود های میلیونی از این حق کمسیون ها دریافت کنید.


چرا افلییت مارکتینگ؟
بازاریابی وابسته به عنوان یک منبع درآمد دوم ، کم خطر ترین و کم هزینه ترین نوع درآمد زایی محسوب می شود در واقع بدون اینکه هزینه های راه اندازی یک بیزنس اعم از تولید محصول ، استخدام نیرو ، فروش و ... را متحمل شوید می توانید بیزنس خودتان را داشته باشید. علاوه بر همه این ها، این روش گسترش درآمدتان را به صورت آنلاین تضمین می کند. به طور مثال شما به عنوان یک فروشنده معمولی فقط یک نوع محصول را به تعداد افراد محدودی می فروشید اما در افلییت مارکتینگ می توانید با شرکت های زیادی همکاری داشته و محصولات متنوعی را به طیف گسترده ای از افراد بفروشید و با کمترین دخالت ممکن بیشترین میزان درآمد را کسب کنید.


چه کسانی در بازاریابی وابسته موفق هستند؟
افلییت مارکتینگ آنقدر ها هم که فکر می کنید آسان نیست ، برای موفق شدن در این حوزه باید روابط قوی ، حوزه مخاطبان گسترده ، مهارت های ارتباطی قوی و و هوش مارکتینگ بالایی داشته باشید.باید بدانید که تنها ورود به حوزه گسترده بازاریابی وابسته آسان است اما رسیدن به موفقیت در این مسیر پیچده تر از آن است که تصور می کنید در هر حال برای پیشرفت در هر کاری باید وقت بگذارید دانش ، مهارت و تجربیات لازم را فرا گرفته تا به نتیجه دلخواه برسید. 


چگونه در ایران از بازاریابی وابسته کسب درآمد کنیم؟
برای رشد در این حوزه باید سعی کنید ابتدا مخاطب جذب کنید، اعتماد مخاطبانتان را جلب کرده و آن ها را به مشتری تبدیل کنید. برای جذب مخاطب می توانید بدون هیچ هزینه ای یک وبلاگ طراحی کنید با نوشتن ، قراردادن عکس و متن، شناخت نیاز مخاطبان و برطرف کردن آن، مخاطب جذب کنید هرچه سعی کنید مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی مختلف را بیشتر کنید شانس شما برای موفق شدن بیشتر خواهد بود اما برای شروع نیز می توانید از طریق سایت هایی مثل دیجی کالا، زنبیل یا پارسیان کالا اقدام به کسب درآمد کنید. با ثبت نام در این سایت ها می توانید لینک به مخصوص خودتان را دریافت کنید و با قرار دادن در وبسایت، بایو پیج یا کانال های تلگرامی به ازای هر نفر خرید از طریق لینک خودتان، اقدام به درآمد زایی کنید. 


 نمونه افلییت مارکترهای موفق در ایران چه کسانی هستند؟


ترب
سایت ترب به عنوان یک موتور جستجوی هوشمند محصولات است که کالا های بیش از 1500 فروشگاه معتبر ایرانی در آنجا به فروش می رسد. ترب با جذب مخاطبان بالایی که داشته است به یکی از موفق ترین افلیت مارکتینگ های ایرانی تبدیل شده است.


مرجع موبایل ایران (mobile.ir)
سایت مرجع موبایل ایران محلی برای خرید و فروش انواع موبایل ، تبلت، ساعت هوشمند و حتی سیم کارت است که یکی دیگر از افیلیت مارکتر های موفق در ایران است. این سایت با معرفی محصولات ، بررسی مزایا و معایب آن خریداران را به فروشگاه های معتبر متصل می کند.


بوتیک
سایت بوتیک یکی دیگر از افلییت مارکترهای قدر است که برای فروش انواع لباس های زنانه ، مردانه و بچگانه از طریق فروشگاه ها و مزون های مختلف یک موتور جستجو طراحی کرده که با یک کلیک بر روی فروشگاه مورد نظرتان می توانید به تمای محصولات و تخفیفات موجود دسترسی پیدا کنید.

این سایت ها تنها بخشی از حوزه گسترده افیلییت مارکتینگ هستند. هزاران سایت ، وبلاگ ، پیج اینستاگرام و ... وجود دارند که در این حوزه کار کرده و کسب درآمد می کنند.

 

بازاریابی وابسته چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات
زینب

زینب جداوی

عالی