چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

مدیریت بازاریابی، فروش، برندینگ و تبلیغات

چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

 

چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد تا محصولی را خریداری کند، باید به شما اعتماد کند. اطلاعاتی که در رابطه‌ با محصول به مشتری ارائه می‌کنید باید کاملاً صحیح باشد. در واقع چیزی را که به مشتری ارائه می‌کنید باید با گفته‌های شما کاملاً مطابقت داشته باشد. همچنین به مشتری این اطمینان را بدهید که اگر مشکلی در روند معامله اختلال ایجاد کند شما به‌صورت تمام کمال از آنها حمایت خواهید کرد.
جلب اعتماد مشتری یکی از سخت‌ترین کارهاست. کسب‌وکار هایی که در جلب اعتماد مشتری موفق عمل‌نکرده اند، به‌خوبی می‌دانند که اعتماد یک‌ شبه به دست نمی‌آید بلکه نیازمند زمان، دانش و مهارت است. نکات ذیل به شما کمک می‌کند تا در جلب اعتماد مشتری موفق‌تر عمل کنید.

  اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید
وقتی با اعتمادبه‌نفس درباره کسب‌وکار و محصولتان با مشتری صحبت کنید به او اطمینان می‌دهید که از دانش خوبی در رابطه‌ با محصول برخوردارید و می‌توانید او را مطابق با نیازهایش به‌سوی بهترین محصول راهنمایی کنید.

 اطلاعاتتان را به‌روز کنید
هیچ‌گاه تأثیر دانش در جلب اعتماد مشتری را دست‌کم نگیرید. درباره محصولتان اطلاعات کاربردی و حرفه‌ای کسب کنید. جستجو همه‌جانبه و به‌روز درباره محصول و انتقال این اطلاعات به مشتری در واقع سبب می‌شود تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به سؤالات مشتری پاسخ دهید و با دانش تان او را تحت تأثیر قرار دهید.

 از جملات حمایت کننده استفاده کنید
کلمات به‌راحتی می‌توانند روی افراد تأثیر بگذارند. برای جلب اعتماد مشتری از عباراتی همچون «کاملاً درکتان می‌کنم» «منظورتان را متوجه می‌شوم» و یا «چگونه می‌توانم کمکتان کنم» استفاده کنید. این جملات به مشتری احساس مورد حمایت واقع شدن را داده و باعث می‌شود تا به شما اجازه دهد به‌راحتی به او نزدیک شوید.


تجربیات خود را با مشتری به اشتراک بگذارید
برای جلب اعتماد مشتری، تجربیات شخصی خود را برای مشتری بازگو کنید. وقتی تجربیات خود را با مشتری در میان می‌گذارید در واقع پیوند محکمی از اعتماد را بین خود و مشتری ایجاد می‌کنید. اما باید در نظر داشته باشید که حدومرزها را حفظ کنید اگر در به اشتراک‌گذاری این تجربیات شخصی، بیش از حد خودمانی شوید مشتری از این بابت احساس ناراحتی خواهد کرد.


 به مشتری کمک کنید
همیشه مشتری‌تان را مطمئن سازید که شما بهترین محصول خود را به او ارائه خواهید داد. تشخیص دهید که چه زمان مشتری به کمک شما نیاز دارد تا بتوانید درست در مواقع نیاز سر رسیده و مشتری را راهنمایی کنید. اگر نتوانید به‌موقع به نیازهای مشتری پاسخ دهید، جلب اعتماد کاری دشوار خواهد بود. از مشتری‌تان سؤال کنید به چه کمکی نیاز دارد و تاکید کنید که بسیار خوشحالید از این که می‌توانید به او کمک کرده و به تک‌تک سؤالات او پاسخ دهید.


مشتری‌تان را متقاعد کنید
باید مشتریانتان را متقاعد کنید که محصولتان پاسخگو نیاز آنهاست اما در نظر داشته باشید که زیاده‌روی در این کار نتیجه عکس خواهد داد. مشتری را متقاعد کنید اما اگر مشتری احساس کند که شما دارید او را مجبور به خرید محصولتان می‌کنید، هرگز به شما اعتماد نخواهد کرد. به مشتری حق انتخاب دهید. ابتدا نیاز مشتری را تشخیص دهید و سپس باتوجه‌به نیاز مشتری محصولتان را به او پیشنهاد کنید سپس به مشتری این اطمینان را بدهید که محصولتان به بهترین نحو ممکن نیاز او را برطرف خواهد کرد.

  به مشتری حق انتخاب دهید
به مشتری گزینه‌های مختلف را پیشنهاد دهید. به او این احساس را بدهید که لازم نیست چیزی را که مایل به خرید آن نیست بخرد. در این صورت مشتری دلسوزی شما را درک کرده و به شما اعتماد خواهد کرد. در خصوص حق انتخاب اما در نظر داشته باشید که باید گزینه‌های محدود، شفاف و جذاب را ارائه کنید در این صورت مشتری شما سردرگم نخواهد شد.


 با مشتری صادق باشید
صادق بودن با مشتری بسیار مهم است چرا که علاوه بر جلب اعتماد و وفاداری مشتری، برای کسب‌وکارتان اعتبار می‌آورد.
زمانی اعتبار خود را از دست خواهید داد که با مشتری خود صادق نبوده و اعتماد آنها را خدشه‌دار کنید که در این صورت جلب اعتماد دوباره مشتریانتان تقریباً غیرممکن خواهد بود.

 

چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...