چگونه در هنگام دورکاری بهره وری خود را افزایش دهیم؟

8

چگونه در هنگام دورکاری بهره وری خود را افزایش دهیم؟

تجربه دورکاری درعین اینکه مزیت های بیشماری دارد ممکن است بسیار چالشی و حتی سخت باشد. ادغام زندگی شخصی با کار بسته به روحیات شما ممکن است بهره وری تان را نسبت به محل کار کاهش یا در مواردی افزایش دهد. 4 راهکار زیر به شما کمک می‌کند در شرایط دورکاری به حداکثر کارآمدی ممکن برسید و به کارهایتان خاتمه دهید.

زمانی را برای در دسترس بودن انتخاب کنید:

سعی کنید تایم مشخصی را به کارتان اختصاص دهید. این زمان می تواند با توجه به شرایطی که دارید متغیر باشد اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه صبح ها انرژی و تمرکز بیشتری دارید و همچنین سروصداها کمتر است ، ابتدای روز زمان بهتری برای کار کردن باشد.

مکان مناسبی را برای کار کردن مشخص کنید:

برای حفظ تمرکز و افزایش بهره وری باید مکانی ساکت و به دور از حواس پرتی را برای کار کردن انتخاب کنید. به همین منظور هرگونه وسیله ای که ممکن است حواستان را پرت کند مثل تلفن همراه، از دسترستان خارج کنید و فقط در زمان های استراحت از آن استفاده کنید.

ابزار کار خود را در دسترستان قرار دهید:

سعی کنید ابزار کارتان را در دسترس قرار دهید تا مجبور نباشید مدام از اتاق کارتان خارج شوید. ابزارتان را نیز طوری نظم دهید که نیاز نباشد ساعت ها به دنبال آن بگردید. همچنین وسایلی که برای استراحت میان کارتان نیاز دارید را از قبل فراهم آورید.

برنامه کاری تان را به وضوح مشخص کنید:

نظم همیشه و در هر جایی جوابگو است. چه در محل کار و چه در خانه. پس سعی کنید یک برنامه کاری متناسب با شرایط تان تنظیم کنید و هر روز به اجرای آن پایبند باشید.

الویت بندی کنید:

کارهای مهم تر را ابتدای شروع کارتان انجام دهید و کارهای کم اهمیت را به آخر وقت موکول کنید. الویت بندی باعث می‌شود بتوانید تصویر واضح تری از آنچه می خواهید انجام دهید در ذهن داشته باشید و همچنین زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

زمان های مشخصی را برای استراحت در نظر بگیرید:

بسته به توانایی های شخصی تان زمانی را برای استراحت میان کار در نظر بگیرید تا از خستگی و فرسوده شدن جلوگیری کنید. استراحت کردن همچنین کمک می‌کند تا متمرکز تر شوید و انرژی از دست رفته خود را باز یابید.

حواسپرتی ها را به حداقل برسانید:

 درست است که حواسپرتی در فضای خانه اجتناب ناپذیر است اما حداقل نگذارید تلفن همراه ، تلوزیون یا سروصداهای خارج از اتاق کارتان تمرکز شما را بر هم زند. می توانید برای حل این مشکل با اعضای خانواده تان صحبت کنید تا زمان هایی را که مشغول به کار هستید، سرو صداهایشان را کمتر کنند.

میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنید:

برای اینکه میزان بهره وری خود را افزایش دهید اهداف کوچک روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. این اهداف باید در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت کاری شما تنظیم شوند. سپس آخر هر ماه میزان پیشرفتی که نسبت به ماه های گذشته داشته‌اید را یادداشت کنید. اگر عملکرد خوبی داشته‌اید انگیزه خواهید گرفت و اگر از عملکرد خود راضی نبودید ، متوجه اشکالات کار خود خواهید شد.

ارتباط برقرار کنید:

اجازه ندهید دور کاری مانع ارتباط برقرار کردن یا شکل گیری ارتباطات جدید شود. زمانی را اختصاص داده و با همکاران خود از طریق تماس ویدیویی ارتباط برقرار کنید. مشکلات و چالش هایی که با آن درگیر هستید را مطرح کنید و با آن ها درباره موضوعات مختلف گفتگو کنید.

استفاده از رسانه های اجتماعی را محدود کنید:

هنگامی که مشغول به کار هستید استفاده از رسانه های اجتماعی و اینترنت را تنها محدود به ضرورت های کاری کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی در زمان کار فقط باعث حواسپرتی و در نتیجه پایین آمدن بهره وری تان خواهد شد.

فعالیت بدنی داشته باشید:

داشتن فعالیت بدنی منظم و مداوم باعث می‌شود تا بهره وری تان تا حد زیادی افزایش پیدا کند. لازم نیست کار پیچیده ای انجام دهید گاهی 15 دقیقه نرمش یا یک پیاده روی کوتاه در ابتدای روز، می تواند انرژی تان را چند برابر کند. همچنین توجه به تغذیه سالم و استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن علاوه بر تضمین سلامت جسمی و روحی تان، باعث می شود تا هنگام کار متمرکز تر بمانید.

 

 

 

 

چگونه در هنگام دورکاری بهره وری خود را افزایش دهیم؟
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...