6 هسته ایجاد یک فضای کاری سالم

9

6 هسته ایجاد یک فضای کاری سالم

6 هسته اصلی ایجاد یک فضای کاری سالم

به کارمندانتان این حق را بدهید که بخواهند در یک فضای کاری سالم ، راحت و با حداقل استرس ممکن مشغول به کار شوند، جایی که حس کنند عمیقا به آن تعلق دارند. کار کردن در یک جو کاری سالم، امنیت جسمانی و روانی کارکنان را تضمین کرده و بستری برای رشد و شکوفایی استعدادها خواهد بود.برای ایجاد چنین فضایی 6 هسته اصلی پیشنهاد می‌شود که اگر آن را در محیط کار خود اعمال کنید، از تغییرات به وجود آمده شگفت زده خواهید شد.

کنترل

به کارمندانتان اجازه دهید تا در حیطه کاری خود کنترل همه چیز را به دست بگیرند و احساس کنند که بر کار خود مسلط هستند. در این شرایط اجازه می‌دهید اعتماد به نفس و خلاقیت آن ها رشد و پروش پیدا کند. تحقیقات نشان داده مدیرانی که به کارکنان خود حس مهم بودن می‌دهند در مقایسه با دیگر مدیران از محبوبیت و اعتبار بیشتری برخوردارند.

خود ابرازی

به کارمندان اجازه دهید در عین رعایت قوانین سازمان آزادی های خود را به عنوان یک انسان حفظ کنند ، بتوانند نظرات ، عقاید و مشکلاتشان را بدون ترس ابراز کنند. در فضای کاری که کارمندان با مدیر خود صادق باشند مشکلات راحت تر شناسایی و حل خواهند شد.

رشد

براساس تحقیقاتی که توسط جامعه مدیریت منابع انسانی منتشر شد کارمندان ترجیح می‌دادند ترفیع بگیرند تا اینکه در همان جایگاه قبلی باقی مانده و در عوض حقوقشان افزایش پیدا کند. شاید فکر کنید پاداش های نقدی کارمندانتان را با انگیزه تر خواهد کرد ، درست است اما محرک قوی تری به نام رشد کردن برای کارمندان مهم تر است. اگر به کارمندان فضایی برای رشد و توسعه مهارت هایشان بدهید و کاری کنید که احساس مفید بودن کنند مطمئن باشید که هیچ گاه نا امیدتان نخواهند کرد.

بازخورد

به کارمندانتان بازخورد دهید و بگذارید احساس کنند کارشان در سازمان مهم است و مورد توجه قرار می گیرد. تا جایی که ممکن است از کارشان قدردانی کرده و تشویقشان کنید. البته این بازخورد ها همیشه هم نباید مثبت باشند در واقع دادن بازخورد منفی به جا ،انگیزه خوبی برای کارمند و محرکی برای پیشرفت و افزایش دانش آنها است.

تعلق

مهم ترین حسی که باید در کارمندانتان ایجاد کنید احساس تعلق به سازمان است کارکنان باید شما و سازمان را به عنوان خانواده دومشان بپذیرند تا بتوانند دلسوزانه برای اهداف مشترک سازمانی تلاش کنند. تحقیقات نیز نشان داده است افراد اغلب تمایل دارند به گروه خاصی تعلق داشته باشند تا از این طریق نیاز های اجتماعی خود را مثل پذیرفته شدن ، مهم بودن و مورد توجه قرار گرفتن را برطرف کنند.

مراقبت

از آنجا که کارمندان زمان زیادی از روز خود را در محل کار می گذرانند مهم است که از احساسات و حق حقوقشان مراقبت کنید. به آنها اطمینان دهید که بدون هیچ گونه نگرانی کارشان را انجام دهند چراکه حق حقوقشان توسط شما پایمال نخواهد شد. رعایت استاندارد های کاری مثل صندلی و میز مناسب ، تغذیه کارمندان، استراحت میان کار و ... همه و همه مراقبت هایی است که می توانید برای کارمندانتان در نظر بگیرید.

6 هسته ایجاد یک فضای کاری سالم
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...