درآمد غیر فعال چیست و چگونه آن را کسب کنیم؟

مالی و حسابداری

درآمد غیر فعال چیست و چگونه آن را کسب کنیم؟

 

 

«کاری کن که پول برات کار کنه نه تو برای پول» «اگر راهی برای کسب در آمد وقتی که خواب هستید پیدا نکنید باید تا آخر عمرتان کار کنید»
از رسیدن به درآمد دلخواهتان ناامید شدید و هم زمان وقتی یکی از آن صفحات انگیزشی را بالا پایین می‌کنید به این دست از جملات بر می‌خورید. خونتان از این حجم کلیشه به جوش می‌آید. عصبی می‌شوید چون همیشه سوال «چطور؟» در ذهنتان بی‌جواب مانده است. نگران نباشید جواب سؤالتان درآمد غیرفعال است.
در آمد غیرفعال یکی از دلچسب‌ترین راه‌های کسب درآمد است در این مدل از کسب درآمد، درگیری و تلاش برای کسب درآمد به حداقل می‌رسد که درست برعکس در آمد فعال است. کار روزانه‌ای که در محل کارتان چه به‌صورت دورکاری و چه به‌صورت حضوری انجام می‌دهید درآمد فعال محسوب می‌شود. در مدل درآمد فعال شما برای یک شرکت، کسب‌وکار و یا کمپانی کار می‌کنید و به‌خاطر خدماتی که ارائه می‌دهید حقوق دریافت می‌کنید. 
در آمد غیرفعال یعنی آزادی مالی. هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد تصور کنید به سفر رفته‌اید ودر حالی که کنار ساحل موهیتو می‌خورید پیامک واریز پول دریافت می‌کنید. جذاب به نظر می‌رسد نه؟ 
اما واقعیت چیز دیگری می‌گوید. رسیدن به این زندگی رؤیایی امکان‌پذیر است اما در آمد غیرفعال در شروع نیاز به تلاش حتی بیشتر از درآمد فعال دارد. در مدل درآمد فعال شما هر ماه مبلغ مشخصی را به‌عنوان حقوق دریافت می‌کنید اما در مدل در آمد غیرفعال شما باید از کم شروع کنید حتی ممکن است در اوایل کار هیچ دریافتی نداشته باشید. اما به‌مرورزمان و با تلاش زیاد می‌توانید به درآمد دلخواهتان برسید. مدل درآمد غیرفعال را می‌توان با کاشتن درخت مقایسه کرد. فکر کنید دانه سیبی را در خاک کاشته‌اید. به خاک آب می‌دهید، دانه کم‌کم رشد می‌کند اما هنوز هیچ خبری از سیب نیست. مطمئن می‌شوید که نور، آب و اکسیژن کافی به گیاه برسد. شما منتظرید درخت رشد کند اما هنوز هم باید از آن در برابر خطرات احتمالی محافظت کنید تا بالاخره به ثمر برسد. رسیدن به درآمد غیرفعال امکان‌پذیر است اما این مقدار از امنیت مالی در ابتدا به صبر و برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد.
از چه راهی می‌توان به درآمد غیرفعال رسید ؟


سرمایه‌گذاری در بازار سهام
این نوع از سرمایه‌گذاری بسیار پرریسک است اما می‌توان آن را به‌عنوان یک منبع درآمد سودده در نظر گرفت. 
خرید ملک
کم‌خطرترین شیوه سرمایه‌گذاری است که از طریق آن می‌توان ملک را اجاره داد و یا خریدوفروش کرد
تولید محصولات آموزشی آنلاین
این روش به سرمایه اولیه چندانی نیاز ندارد. به طور مثال شما یک ویدئو آموزش فتوشاپ را ضبط می‌کنید و بارها و بارها آن را به افراد و یا مؤسسات مختلف می‌فروشید.
راه‌اندازی وبلاگ
محبوب‌ترین راه کسب درآمد غیرفعال راه‌اندازی یک وبلاگ است. می‌توان از طریق فروش محصولات آموزشی آنلاین، گرفتن اسپانسر برای وبلاگ، معرفی و فروش محصولاتی مثل کتاب کسب در آمد کرد.
سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مختلف
یکی دیگر از راه‌های رسیدن به در آمد غیرفعال سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار است. این کار به روحیه ریسک‌پذیری بالایی احتیاج دارد اما می‌تواند بسیار سودده باشد. چندین سال پیش شرکت اوبر (uber) به دنبال یک سرمایه‌گذار خصوصی برای توسعه شرکتش بود. سرمایه‌گذاری در این کار بسیار پرریسک بود و خطر ازدست‌رفتن سرمایه وجود داشت اما با رشد اوبر سهام‌داران آن میلیونر شدند.

مزایای داشتن درآمد غیرفعال


امنیت مالی 
در مدل درآمد غیرفعال شما از امنیت مالی برخوردارید. حتی اگر هنوز هم درآمد فعال دارید با اتفاقاتی مثل ازدست‌دادن شغل، به تأخیر افتادن حقوق و یا ورشکست شدن شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، از پا نخواهید افتاد چراکه جایگزینی به نام درآمد غیرفعال شما را ساپورت خواهد کرد.
استقلال مالی 
 در این مدل امکان کسب استقلال و آزادی مالی برای شما وجود دارد. با وجود استقلال مالی می‌توانید حتی کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید. هوش مالی‌تان را تقویت کرده و چندین منبع درآمد خلق کنید.
محدودیت زمانی ندارید
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های داشتن درآمد غیرفعال این است که دیگر به زمان محدود نیستید. چه کاری را می‌خواهید انجام دهید؟ می‌خواهید زمان بیشتری را با خانواده و دوستانتان صرف کنید؟ کسب‌وکارهای بیشتری راه‌اندازی کنید؟ همه این‌ها برای شما امکان‌پذیر خواهید بود چون حالا یک منبع درآمد دارید که به‌صورت خودکار کیف پولتان را شارژ می‌کند.

درآمد غیر فعال چیست و چگونه آن را کسب کنیم؟
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...