راهکار های پیدا کردن شغل مناسب

تصمیم گیری و حل مسئله

راهکار های پیدا کردن شغل مناسب

چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنیم؟
حتما از خودتان پرسیده‌اید که آیا من واقعاً برای این شغل ساخته شده ام؟ بعد هم احتمالاً رویه کاری‌تان را به کل زیر سؤال بردید، سردرگم شدید و در آخر به این نتیجه رسیدید که سال‌هاست وقتتان را در یک شغل اشتباه هدر دادید. طبیعی است که برای تمام آن تلاش‌ها، صبح زود بیدارشدن‌ها و تحمل کردن غرولندهای رئیستان افسوس بخورید ولی نگران نباشد شما تنها کسی نیستید که تصمیم گرفته شغلش را عوض کند حدود 75٪ از مردم آمریکا حداقل یک‌بار شغلشان را تغییر دادند و حدود 33٪ آنها اخیراً به این کار فکر کرده‌اند.
اما حالا که عزمتان را جزم کردید که شغل مناسب خود را پیدا کنید باید بگویم این اصلاً کار ساده‌ای نیست و قرار نیست یک‌شبه اتفاق بیفتد. برای اینکه بفهمید چه شغلی مناسب شماست باید از روزمرگی‌تان فاصله بگیرید، کمی با خودتان خلوت کنید و ببینید که واقعاً به چه چیزی علاقه دارید؟ 
راهکارهای زیر به شما کمک خواهند کرد:

تست‌های تشخیص شغل را امتحان کنید
شاید این دسته از آزمون واقعاً مسخره به نظر بیایند ولی اگر یکی از آن تست‌های معتبر را امتحان کنید به شما کمک خواهد کرد تا اشتیاق واقعی خود را پیدا کنید.
یک تست شغلی واقعی باید خصوصیات زیر را داشته باشد:
۱- باید معتبر و قابل‌اطمینان باشد. این تست باید چیزهایی را که ادعا می‌کند به شما نشان خواهد داد نشان بدهد و بعد از هر بار امتحان کردن باید همان نتایج قبلی را به شما دهد.
۲- باید شغل‌های پیشنهادی را به شما ارائه دهد. این یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این جور تست‌ها لیستی است که از شغل‌های مناسب با روحیات شما در اختیارتان قرار می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که تست فقط یک ابزار است و نه یک جواب قطعی. این کاملاً به شما بستگی دارد که آن را جدی بگیرید یا نه.

یک لیست از گزینه‌های موجود تهیه کنید
اگر می‌خواهید که شغل رویایی تان را پیدا کنید . یک لیست از همه آن شغل‌هایی که فکر می‌کنید به آن علاقه دارید تهیه کنید. هر چیزی که فکر می‌کنید درست است را بنویسید خواه یک فرصت تحصیلی باشد یا یک شغل پاره‌وقت. وقتی همه گزینه‌ها را لیست کردید حالا می‌توانید از میان آن‌همه شغل دست به انتخاب بزنید. حتی می‌توانید درباره‌شان تحقیق کنید و گزینه‌هایتان را از بهترین تا بدترین انتخاب، دسته‌بندی کنید.

خودتان را به چالش بکشید
چه مهارت‌هایی دارید؟ چه نیازی را می‌توانید با توانایی‌هایتان برطرف کنید؟ صرفاً به دنبال پیداکردن یک شغل نباشید. باید دریای علایقتان را شنا کنید، درون آن شیرجه زده و به عمق آن بروید تا مهارت‌ها و اشتیاق واقعی خود را پیدا کنید. قرار است شغلتان بخشی از زندگی‌تان شود پس باید کاملاً متناسب با روحیات شما باشد تا آن را دوست داشته باشید.
از یک راهنما کمک بگیرید 
 هیچ‌گاه وجود یک راهنمای خوب را دست‌کم نگیرید. یک راهنما به شما کمک می‌کند تا جنبه‌ها و فرصت‌هایی که تابه‌حال از آن ها آگاهی نداشته‌اید را کشف کنید. راهنما شما می‌تواند روان‌شناس، دوست یا یک معلم باشد یا حتی کسی باشد که در موقعیت مشابه شما بوده و از آن موفق بیرون‌آمده است. مهم این است که یک راهنمای درست انتخاب کنید که به شما راهنمایی‌های کاربردی بدهد و کمک کند تا توانایی‌های شغلی‌تان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده‌اند ۸۰٪ از عالی‌رتبه‌ترین افراد و مدیران ارشد (ceo) موفقیت خود را مدیون داشتن یک مربی و راهنمای خوب هستند.


پیداکردن شغل مناسبتان ممکن است خیلی سخت باشد اما ارزشش را دارد. میانگین ساعت‌هایی که هر شخص در زندگی‌اش کار می‌کند ۹۰۰۰۰ ساعت تخمین زده شده است. مطمئن شوید این زمان را برای شغلی صرف کنید که ارزشش را داشته باشد. شغلی که از انجام‌دادنش لذت ببرید، باارزش‌های شما سازگار باشد و استعدادها و توانایی‌هایتان را به کار گیرد چون درهرحال شما توانایی این را دارید که ریسک کنید و شغل رویایی تان را زندگی کنید.

راهکار های پیدا کردن شغل مناسب
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات

نظری برای این مقاله ثبت نشده است ...