روش هایی برای انگیزه دادن به کارمندان

مدیریت استراتژیک

روش هایی برای انگیزه دادن به کارمندان

تاثیر افزایش انگیزه و رضایت در کارکنان بر روی عملکرد آن ها
انگیزه دادن به کارکنان یک شرکت خصوصا از طرف بالا دستی ها و روُسا علاوه بر ایجاد امنیت روانی در محل کار بهره وری کارکنان را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
تحقیقات زیادی نشان می‌دهد کارمندان و کارکنانی که در محل کار خود رضایت و خرسندی بیشتری را تجربه می‌کنند.تعهد کاری بالاتری نسبت بقیه دارند و بیشتر به قوانین و چهارچوب های سازمان وفادار می‌مانند.
سازمان آماری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است بیشتر از ۸۰ ٪ از کارمندان آمریکایی اذعان داشته اند که زحمت هایشان توسط سازمان نادیده گرفته شده و پاداشی بابت فعالیت هایشان دریافت نکردنه اند.  درست است که حقوق و مزایا از مهم ترین عامل رضایت کارمندان است اما آمار ها نشان می دهند فاکتور هایی مثل برابری میان کارکنان و احساس دیده شدن و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتن، به نسبت انگیزه بخش تر هستند.

روش های زیر کمک می کند به کارمندان خود انگیزه دهید و محیط کاری را از یکنواختی خارج کنید:

جو کاری تان را صمیمانه نگه دارید:
کارمندان زمان زیادی از روز را در محیط کار سپری می کنند و صمیمانه بودن این جو ، کارمندان را هرچه بیشتر به کار کردن علاقه مند می‌کند . فضای کاری درعین اینکه باید کارآمد و حرفه ای پیش رود باید صمیمانه هم باشد.


مدیر خوبی باشید:
شاید عجیب باشد اما اصلی ترین دلیل بی انگیزه بودن کارمندان رفتار ناشایست مدیران است. با احترام ، صادق و حمایتگر باشید.
رفتار یک مدیر به عنوان رهبر گروه تاثیر مستقیم بر روی رفتار کارکنان و میزان انگیزه و اشتیاق آن ها برای دنبال کردن اهداف سازمان دارد. در محیط کاریتان انرژی مثبت تزریق کنید و تاثیر آن را ببینید. بگدارید کارکنانتان با شما تا حد معقولی احساس راحتی کنند و از هم نشینی و همکاری با شما انرژی مثبت بگیرند.


برای کارکنانتان پاداش در نظر بگیرید:
از آنجایی که روحیات و شخصیت هر فردی متفاوت است سلایق کارکنانتان را بشناسید و با پاداش های غیر منتظره غافل گیرشان کنید. با این کار به کارمندانتان احساس دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن می‌دهید. در یک نظر سنجی که در سال ۲۰۱۸ بر روی نیروی کار کشور هند انجام شد. مشخص شد که بیشتر کارمندان پاداش را به عنوان برترین نیروی محرک در میان تمام حالات تشویقی عنوان کردند.


به کارمندان نشان دهید که به آن ها اعتماد دارید:
 حس اعتماد میان کارکنان و مدیران جو حاکم بر سازمان را سالم نگه داشته و امنیت روانی کارکنان را تضمین می کند. اگر به کارمندانتان نشان دهید که به آن ها اعتماد دارید و میدانید که آن ها وظایفشان را به نحو احسن و همانطور که انتظار می رود انجام میدهند هیچ گاه نا امیدتان نخواهند کرد. امتحان کنید.


هدف های کوچکی برایشان تنظیم کنید که تا حدودی آن ها را به چالش بکشد:
با ایجاد اهداف کوچک و قابل اندازه گیری اعتماد به نفس آن ها را تقویت کنید. وقتی چالشی برای آن ها در نظر می‌گیرید و آن ها در این چالش موفق می‌شوند اعتماد به نفسشان بالاتر می رود. هر از گاهی هم از دستاورد هایشان تقدیر کنید و به آن ها حس با ارزش بودن بدهید.


با کارمندانتان صحبت کنید:
قطعا به عنوان یک مدیر خیلی برای این کار ها وقت ندارید اما اگر قبل از اینکه مشکلی برای سازمان پیش بیاید وقت بگذارید و با کارمندانتان درباره مشکلات و دغدغه های کاری شان صحبت کنید ، علاوه بر این که در جریان مشکلات سازمان قرار می گیرید به کارکنانتان حس دیده شدن و مهم بودن می‌دهید.


به کارمندانتان فضایی برای رشد کردن بدهید:
فرصت هایی را تنظیم کنید تا کارکنتان بتوانند توانایی ها و مهارت هایشان را توسعه دهند. هیچ کس از پیشرفت کردن بدش نمی‌آید . اگر کارکنان فضای کاری را بستری برای رشد و پیشرفت استعداد هایشان ببیند قطعا انگیزه شان برای کار کردن و رقابت سالم در محیط کار بیشتر و بیشتر خواهد شد.


تاریخ تولد کارمندانتان را به خاطر داشته باشید:
تاریخ تولد کارکنانتان را به خاطر داشته باشید و با یک تبریک ساده یا یک دورهمی کوچک تولدشان را جشن بگیرید . این کار علاوه بر صیمیمی تر کردن جو محیط کار، حس ارزشمندی و دوست داشته شدن کارمندان را افزایش می دهد.

 

روش هایی برای انگیزه دادن به کارمندان
ثبت امتیاز برای این مقاله
ثبت امتیاز برای این مقاله
نظرات و پیشنهادات نظرات و پیشنهادات
علی

علی رضوانی‌تبار

خیلی جالب بود